5lkramer.reismee.nl

Nederland.

Het is intussen disndag 28 Juli. We zijn uit nood maar even via Nederland gegaan. Door de storm en harde regen dus het slechte weer even van de route afgegaan. Donderdag wisten we trouwens nog van niks en gingen richting Nederland, om op bezoek te gaan bij onze vrienden in Huissen, John, Gitte en Tinka. Nog even vlak voor de grens van Nederland een camping genomen de goedkoopste van onze reis voor 11 Euro voor een nacht . De dag erna gingen we over de Nederlandse grens en waren optijd in Huissen en op zoek naar een camping. Door de Nijmeegse 4 daagse waren helaas de campings rond Nijmegen en waar ook Huissen ondervalt bezet. Dus dan maar naar de camping in Arnhem, we kozen voor de Warnsborn camping, hierbij ook na de goedkoopste camping nu de duurste van deze reis. De camping in het bos koste ons wel 36 euro per nacht, maar ja dat doe je dus niet elke dag en we verblijven hier 2 nachten.

Na de tent te hebben op gezet zijn we richting Huissen vertrokken, in klein 15 minuten rijden kwamen we in het doolhof van de woonwijk waar Gitte en John in wonen. We werden hartelijk en vriendelijk ontvangen, ook omdat we onverwachts ineens voor de deur stonden. Gezellig gezetten en later nog een lekker bbq avondje van gemaakt. Heerlijk van allemaal salades en vlees, het was gezellig tot in de donkere uren. Tot het hard regende en stormachtig te keer ging kwamen we voor de dichte campingpoort weer terug in de tent. Toch heel goed geslapen.

De volgende morgen zaterdag 25 Juli hadden we weer met de familie Gerritsen afgesproken op een bezoek aan

de dierentuin Burgers zoo in Arnhem deze was vlakbij de camping. Het was iets frisser geworden en niet echt super warm maar lekker om naar de diertuin te gaan. Via mijn moeder had ik een sms gekregen met de waarschuwing op Code Rood, vanwegen de storm in Nederland, ze wisten niet dat wij ook in Nederland waren. Het begon later dus ook echt hard te waaien tot storm en veeeel heeel veeel regen.. Toch hebben we in de dierentuin waar ook veel binnen is, een erge leuke en gezellig dag gehad.De Bush was heerlijk warm en gingen de jassen weer even uit. Veel dieren lieten zich niet veel zien in de regen maar toch waren en zat te bekijken en werden er vele mooi plaatjes gemaakt. Door de Ocean en de Dessert kwamen we op het laatst nog bij de apen in het binnenverblijf want die wilden ook niet meer naar buiten. Wij moesten oplaatst wel naar buiten door de regen en harde stormwind.
Maar laat in de middag nadat we alles bekeken hadden toch wel frisse wind en veel bomen omgewaaid waren gingen we voor nood bij de familie een patatje eten met de Hollandse snacks in plaats van in de tent..

Op tijd naar de tent en Zondagochtend 26 vertrokken we richting Noord Holland. Onderweg een korte stop in Volendam, als buitenlander moet je even in Volendam geweest zijn als je in Nederland bent.

Daar wat souveniers gekocht en wat gelopen en een kibbeling gegeten .. De reis verder naar Wieringen en dan speciaal Oosterland bij Den Oever.. Oma en Paul waren zeer verbaasd en helemaal niet op ons gerekend maar werden hartelijk ontvangen.. Veel gepraat en over de storm van afgelopen dag, in Noord Holland waren wel meerdere bomen om gewaaid en enkele weggen afgesloten. Gelukkig konden we nu hier droog en lekker bij komen van de vakantie en reis in plaats van de natte tent.. De komende dagen zou het blijven regenen en temperatuur was ook niet echt super.. Dus besloten hier wat dagen te blijven.. konden we mooi wat Nederlandse lekkernijen in slaan, wat rond kijken en ook even plannen wat we gaan doen richting het noorden .. wel of niet naar het strand in Denemarken..

Na een telefoontje van Jacqueline (zus van Louis) zijn we Maandag 27 Juli toch ook even bij Jacqueline en Harrold, Chantal, Bram en Harmen Zwart in Nijland (Friesland) op bezoek gegaan..

gezellig gepraat over van alles en met een hapje en drankje zijn we later nog even in de regenstorm naar Makkum geweest. In Makkum hebben ze namelijk een Chalet, wat natuurlijk mooier is met mooi weer maar we konden een indruk maken hoe het hier met mooi weer kon zijn een mooi plekje bij het water, en dichtbij het IJsselmeer. Het bleef maar meer stormen en regen... In de dikste bui zijn we de afsluitdijk weer overgegaan naar Oosterland.. Hier gezellig net als de dag ervoor een Hollandse pot gegeten met dit keer een gehakt bal in jus, rode bietjes, worteltjes en kommersalade.

Onze plan om de kust van Denemarken te gaan bezoeken om te gaan zwemmen en genieten in de zee en op het strand hebben we door de regen en wind laten wegblazen. We hebben besloten om woensdag te vertrekken richting het noorden en even een dag rust te nemen wat winkeltje bezoeken van lekkernijen in kopen etc. . Woensdag de 29 gaan we richting Kopenhagen, we kijken dan wel wat voor weer het word en slaan dus Denemarken over .. Misschien in Kopenhagen de stad bekijken op donderdag.. Net wat het weer ons bied het zou wat beter weer worden maar dat is weer afwachten..

Groet Louis.

Monika hof

Leuk om te lezen. Ondanks t wat slechte weer, hebben jullie t vast gezellig met elkaar. Nog verk plezier.

Robert en Laura

Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen. De tijd gaat snel. Goede reis terug naar Noorwegen. Geniet nog van jullie vrije dagen.
Groetjes van ons????????

Robert en Laura

Haha, ik had er een plaatje aan toegevoegd, maar dat wordt niet herkend en worden vraagtekens.
Zeker weten de groetjes van ons!